2013. november 27., szerda

Mogyoróhús


Ennek az ételnek a neve tetszett meg igazán: Mogyoró hús!

Különösebben nem szeretem a földi mogyorót, inkább török mogyoró párti vagyok. Az állagát sejtető "hús" kifejezés volt az, amitől kedvet kaptam az elkészítéséhez.

Vettem is gyorsan egy zacskó mogyorót (csak sósat lehetett a boltban kapni),azon kívül minden más volt hozzá otthon.

(kávédarálón megdarálom a zabpelyhet, így készül nálunk a zabpehely liszt, mindig csak annyi, amennyit egyszerre elhasználok)

Az állaga nagyon jóra sikerült, viszont a mogyoró íze túlságosan dominált. Ki fogom próbálni legközelebb más olajos magvakból is.



A mogyoróhúsról nem készült külön kép,
a tányéron alul látható.
Mogyoróhús recept 


hozzávalók 4 főre:


1 csésze pörkölt földimogyoró
fél zöldségleves kocka
3/4 csésze zabpehely liszt
3/4 csésze víz
olaj

(1 csésze=250 ml)





A mogyorót a vízzel össze turmixoljuk. Egy tálba öntjük, hozzá adjuk a zabpehely lisztet, a zöldségleves kockát (sót nem tettem hozzá, mivel a mogyoró sós volt).

Alaposan összekeverjük. 24×18 cm-es tepsit kikenjük olajjal, bele öntjük a mogyoró masszát.

175 fokon 20-25 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni. Könnyen szelhető, miután kihűlt.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...